1. Ga naar de sportschool

Een lidmaatschap bij een sportschool heeft vele voordelen. Doordat je geld voor het lidmaatschap betaald heb je meer motivatie om er ook echt gebruik van te maken. Als je geen zin hebt dan dwing je jezelf sneller omdat je er nu eenmaal veel geld voor betaald. Het lidmaatschap geldt meestal voor een jaar. Na het jaar is het abonnement op de sportschool maandelijks op te zeggen, tenzij je jaarlijks vooruit betaald. Op de sportschool kun je allerlei oefeningen doen zoals cardio- en krachttraining maar ook groepslessen. Alle toestellen zijn beschikbaar om die gewilde sixpack te trainen. ook De mogelijkheden op de sportschool zijn bijna eindeloos. Met alle dumbbells, barbells en toestellen kun je bijna alle mogelijke oefeningen doen.

2. Vermijd crashdiëten

Als je wilt afvallen dan zijn de crashdiëten misschien wel de slechtste keuze. De kans is groot dat je na het dieet snel weer aankomt in gewicht, zelfs nog meer dan waar je mee begonnen bent. Dat is het nadeel van een crashdieet. Er wordt bij crashdiëten bijna alleen maar vocht verloren en bijna geen vet. Daar is de periode meestal ook te kort voor. Je metabolisme krijgt er een klap van. Het gaat trager werken omdat het lichaam zichzelf hiermee beschermt als het opeens heel weinig eten toegediend krijt. Het is dan nog moeilijker om af te vallen maar je komt makkelijker aan in gewicht. Dit is het averechtse effect waar je niet op zit te wachten als je wilt afvallen.

3. Gezond eten inslaan

Als je geen ongezonde producten in huis hebt dan heb je alleen maar de keuze uit gezond eten. Prop de kasten, vriezer en koelkast vol met gezond eten. Doe dit thuis maar ook op je werk. Zorg ook dat je altijd vers fruit in huis hebt. Als je dan een keer een snack wilt dan heb je altijd iets gezonds in huis. Koop ook alleen maar gezonde producten als je boodschappen doet. Er is dan geen enkele keuze voor een ongezond product. De enige optie is dan een gezond product waarmee je jezelf dwingt om gezond te eten.

4. Beloon jezelf

Je bent begonnen met een dieet en volgt het nu al een tijdje. Je houdt je goed aan de regels en werkt hard voor een goed resultaat. Je eet veel gezonder en je bent zelfs al wat afgevallen. Dat vraagt om een traktatie om jezelf te belonen. Beloon jezelf bijvoorbeeld met een dagje shoppen waarbij je nieuwe kleren koopt. Dit zorgt voor veel motivatie om door te gaan. Dit is helemaal het geval als je een maatje kleiner hebt bereikt. Keihard werken voor een doel en niet beloond worden voelt niet goed. Door jezelf te belonen hou je meer motivatie om het volgende doel te bereiken.

Over de auteur

lifestylers.nl is een stijlvol lifestyle magazine over fashion, interior, travel, gadgets, food, health & news.